Algemeen

Wat kan ik vinden en/of doen op deze website?
Op deze site kun je hulp vragen, hulp aanbieden, matchen en matches maken. We willen graag de verbinding maken tussen mensen die elkaar vrijwillig willen helpen en/of hulpvragen en aanbod willen delen om te zorgen voor een olievlek werking. Het 'deel het voort' principe, zo laagdrempelig en gebruikersvriendelijk mogelijk.
Wie kan gebruik maken van de website?
Iedere persoon en alle non-profit organisaties uit de gemeente Venray kunnen een hulpvraag of een hulpaanbod plaatsen.
Geen antwoord gevonden op je vraag/vragen?
Mocht je bij de veel gestelde vragen geen antwoord vinden op je vraag, ga dan hier naar onze contactpagina. Je kunt ons altijd e-mailen en zo spoedig mogelijk wordt je vraag beantwoord.

Registreren & inloggen

Hoe kan ik mij registreren?
In de pagina's Vrijwilligerswerk en Maatschappelijke stages, vind je de knop 'Registreren'. Registreer namens jezelf en laat weten of je hulp nodig hebt en/of wilt aanbieden. Je kunt ook hulp vragen namens personen uit je directe omgeving.

Of registreer jezelf en als organisatie en laat weten of je organisatie hulp nodig heeft en/of wilt aanbieden. Je kunt ook namens een client een hulpvraag plaatsen.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Na het registreren ontvang je via een bevestigingsmail een activeringslink, om aan te tonen dat jij het bent. Wanneer je de activeringslink hebt ontvangen, dan kun je inloggen op het platform. Mocht je toch geen e-mail met activeringslink ontvangen, kijk dan even in je spam folder voordat je contact met ons opneemt.
Hoe log ik in?
Op elk gewenste pagina kun je je inloggen via de knop 'Inloggen'. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in die je bij je registratie hebt ingevuld.
Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten
Op elke gewenste pagina kun je je via de pagina 'Inloggen' een nieuw wachtwoord en/of nieuwe gebruikersnaam opvragen.

Wachtwoord vergeten?
Vul het e-mailadres in dat bij je account hoort. Er zal een verificatiecode naar je e-mailadres worden verzonden. Wanneer je de verificatiecode hebt ontvangen, dan kun je een nieuw wachtwoord kiezen voor je account. Mocht je toch geen e-mail met verificatiecode ontvangen, kijk dan even in je spam folder voordat je contact met ons opneemt.

Gebruikersnaam vergeten?
Vul het e-mailadres in dat bij je account hoort. Je gebruikersnaam zal naar dit e-mailadres worden verzonden. Mocht je toch geen e-mail ontvangen, kijk dan even in je spam folder voordat je contact met ons opneemt.

Hulpvraag en aanbod

Waarom moet ik registreren en/of inloggen om contact te kunnen leggen?
Je kunt de hulpvragen en/of het aanbod bekijken zonder je te registreren en/of in te loggen. Je kunt vragen delen binnen je eigen netwerk via de social media kanalen die worden aangeboden op dit platform. Om persoonlijk contact op te nemen is het noodzakelijk om je te registreren. Berichten worden alleen dan in een beveiligde omgeving verstuurd. Alle gegevens worden tevens gecontroleerd op betrouwbaarheid en veiligheid om ernaar te streven dat alle gebruikers op dit platvorm in een veilige omgeving hun gegevens kunnen achterlaten.
Hoe plaats ik een hulpvraag en/of aanbod?
Als eerste dien je een account aan te maken door je eenmalig te registreren. Je ontvangt een bevestigingsmail met een activeringslink om te verzekeren dat jij het bent. Vervolgens log je in en plaats je jouw hulpvraag en/of aanbod. Heb je bovenstaande gedaan klik dan op 'Plaats hulpvraag of aanbod' en volg de aanwijzingen op het scherm.
Hoe wijzig ik een hulpvraag en/of mijn aanbod?
Je hulpvraag en aanbod kun je binnen je account wijzigen, verlengen, sluiten of verwijderen.
Bekijk of download de handleiding hier.
Kan nog iemand anders namens dezelfde organisatie een hulpvraag plaatsen?
Ja, dat kan inderdaad. Diverse personen binnen een organisaties kunnen zich registreren en inloggen namens de organisatie. Het is aan de organisatie zelf om te bepalen of ze liever 1 account aanmaken om gezamenlijk te gebruiken of dat zij liever met verschillende accounts inloggen.
Kan ik de naam van mijn organisatie nog wijzigen als ik geregistreerd ben?
Nee, dit kan niet. Je kunt hiervoor contact opnemen via info@ditisietsvoorjou.nl met het verzoek om dit aan te passen. Vermeld daarbij je gebruikersnaam en emailadres (indien dit afwijkt van het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt. Wij zullen binnen 24uur de wijziging doorvoeren en je op de hoogte brengen hiervan.
Hoe werkt de filter bij het zoeken naar vraag of aanbod?
Je kunt via de filter je zoektocht naar een hulpvraag of aanbod verfijnen. De type ‘Ik zoek jou’ is gekoppeld aan het aanbod en ‘Ik help jou’ aan de hulpvraag. Je kunt door de Ctrl-toets ingedrukt te houden meerdere categorieën selecteren. Idem voor de verschillende locaties binnen de gemeente Venray.
Is het aan te bevelen om de filter en zoeken beide te kiezen?
Omdat je via de filter je zoekopdracht verfijnt, dan sluit je daarmee al bepaalde zoekwoorden uit. Bijvoorbeeld je zoekt op vervoer en hebt gekozen voor de categorie Cultureel en beschikbaarheid Soms. Op het moment dat vervoer niet in deze categorie voorkomt, dan vind je geen resultaat. Selecteer je niets uit de filter, dan maak je je zoektocht breder.
Waarom staat er een cijfer, bijvoorbeeld (1), achter Aangeboden door?
De (1) betekent dat deze persoon 1 hulpvraag of aanbod heeft geplaatst. Je kunt meerdere vragen van dezelfde persoon zien als het getal groter is dan 1.
Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.